A fejlesztés célja a jellegzetes magyar termékek népszerűsítése, megismertetése volt.
Az utóbbi években a főváros negyedik legnépszerűbb turisztikai látványosságává vált a Központi Vásárcsarnok. Huszonegy évvel ezelőtti felújítása és az azt követő folyamatos szakszerű karbantartás révén az épület egésze olyannyira megőrizte frissességét, korszerűségét, hogy 2013-ban a CNN Travel Európa legjobb piacának választotta.
Rohamosan növekvő népszerűsége mellett azonban elsődleges feladata, hogy eredeti funkciójának megfelelően szolgálja a helyi lakosság ellátását. A piaci igények állandó változásaiból adódóan az elmúlt időszakban is a folyamatos megújulás jellemezte a műemlék épületet, legutóbb a vásárcsarnok vezetése a pincei forgalom élénkítését, az itteni üzletek forgalmának fellendítését, a turisták egy részének levezetését tűzte ki célul.
Az alsó szinti fejlesztésnek kettős célja volt: a meglévő üzletek forgalmának növelése a piaci látványosságok körének kiterjesztésével, valamint hogy a minőségi helyi értékek megismertetésével a helyben elérhető színvonalas magyar termékek kapjanak nagyobb figyelmet.
Ezzel a céllal alakult ki a Hungarikum utca sokrétű programja. A vásárlóutca két végpontján olyan különlegességek találhatók, mint a Szelényi Károly és Szabó István által bemutatott vizuális színvilág, mely egyedülálló módon teszi láthatóvá Goethe színelméletét, valamint Domokos Gábor Gömböc találmánya, mely a sanghai világkiállítás egyik szenzációja volt. A két jelenséget a közel 140 méteres passzázs köti össze, ahol látványos bemutatóhelyeken megjelennek a hungarikumok (magyarul és angolul is megismerhető mindegyik termék jellemzője, múltja, kultúrtörténeti jelentősége, hagyománya), valamint a világ legismertebb vásárcsarnokai.
A Hungarikum utca végén, a korábban teljesen kihasználatlan lépcsőházi térben a 22 magyar borvidék, a jellemzően magyar szőlőfajták ismerhetők meg. Ebben egy háromdimenziós térkép is segít.
Forrás: turizmus.com